Isnin, 2 Julai 2012

~ Oh! Gua Musang ~

Hye lagi! ^^

Sekarang, baru ada masa nak mem'blog'.... hehe~ sebab tengah LI, sebab tu jadi camni, tak tahu ape nak buat.... tengah duduk-duduk mengelamun, teringat pula masa Perkhemahan Gua Musang bersama pelajar-pelajar SMK Datin Onn Jaafar.... semua cikgu-cikgu praktikal terlibat dengan kem ni, dan aktiviti yang ada memang sangat best! Semua dapat pengalaman baru! ^^

Jom tengok ape aktiviti yang kite join~ 

ape ni?? ni akiviti menolak dinding...hehe~ (Abseiling)


 ni pelajar form 5....^^

 aktiviti panjat batu kapur....

sape tu ek???hehehe~

ok, pastu kite ni semua, pegi teroka Gua Musang pulak. Best sangat-sangat dan mencabar! Nasib baik dah makan banyak-banyak, kalau tak, memang pengsan ar. First, kite semua berkumpul kat stesen ketapi lama tau. Then, rupanya kena main panjat-panjat jugak! Ingat an tadi masuk je Gua Musang, jalan rata je pastu keluar gua macam tu je.... Hahaha~ Ni la cabaran-cabaran yang dilalui sepanjang nak masuk gua, sampai naik ke puncak.


 melalui sebuah penempatan



 senyum dulu sebelum naik... ^^



cabaran pertama, panjat curam2....nasib baik ler ade orang yang expert bawak kite semua


ni ape cer??? huhu~

lerr...mau masuk gua rupanya.... sempit giler kot...huhu~


dah masuk...wah! beso....

Subhanallah, cantik kan???

dah keluar gua, kite teruskan perjalanan seterusnya untuk sampai ke puncak Gua Musang (ni bukan kite ye)


dah sampai puncak! ^^

dah siap ambik gambo, kite semua turun la balik. Waktu ni dah pukul 6 petang.... sampai kat gua tadi, dalam pukul 7 malam, nak turun dari gua pulak, pukul 8 lebih....sampai kat stesen ketapi lama, pukul 8.30 malam....fuh... memang bau pun busuk masam la kan....hahaha~ sampai hostel, terus mandi, pastu nk BBQ lak.... balik tu, memang sakit otot ler....nak turun katil pun macam hape je....macam nak abseiling.... =D

bergambo dengan semua peserta yang terlibat, bersama jurulatih yang banyak membantu.... ^^

~kenangan SMKDOJ dengan guru-guru praktikal~
^_^

(kebanyakkan gambar di atas ambik daripada kawan dan juga cikgu SMKDOJ) 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan